Foodmaster is frituurcultuur

Bij Foodmaster houden we van de oer-Hollandse frituurcultuur. Daarom staat deze in de eerste campagne van het jaar centraal.  Zo krijgen klanten begin januari een toffe frituurcultuurkalender, gevuld met mooie afbeeldingen en grappige quotes. Ook lanceren we een nieuw product in januari, het frietje kaassaus. Ontwikkeld in samenwerking met Remia. En is er aandacht voor vegetarische snacken, want Foodmaster geeft graag een moderne twist aan de traditionele frituurcultuur.

De kalender is tot stand gekomen door de leuke reacties die we krijgen op onze frituurcultuur spreuken zegt Chantal van der Meer, marketing manager bij Foodmaster. Spreuken als: ‘koken is zilver, frituren is goud’ brengen een glimlach op het gezicht van de snackfan. Al deze spreuken zijn nu verwerkt in de kalender. Daarbij is er iedere maand een leuke actie op de kalender afgebeeld. Zo zorgt deze er ook voor dat klanten verleid worden tot een bezoek aan hun Foodmaster vestiging.

De campagne bestaat verder uit een aantal nieuwe snacks. Zo is er vanaf januari het frietje kaassaus en in februari de Mexicano burger. Het frietje kaassaus is ontwikkeld door Remia, naar aanleiding van de trendtour naar New York die georganiseerd werd door FHC Formulebeheer, de franchiseorganisatie achter Foodmaster. Na een aantal tests wordt deze romige saus met kaassmaak in januari op de Horecava gelanceerd. Foodmaster heeft de primeur en mag al vanaf 1 januari dit nieuwe product introduceren. Er is een variant met en zonder bacon.

In maart zijn alle actieproducten vegetarisch. Hiermee speelt Foodmaster in op de vraag naar vegetarische producten. Want hoewel Foodmaster de traditionele frituurcultuur een warm hart toe draagt is het belangrijk dat je met de tijd meebeweegt. Er is bewust gekozen voor de maand maart, omdat in deze maand ook ‘De Nationale week zonder vlees’ wordt gehouden. Foodmaster lift zo mee op de aandacht rondom dit thema. Producten die deze maand aan bod komen zijn de vegetarische burger (no meat burger) van de Vegetarische Slager en de vegetarische kroket van Mora.

De frituurcultuurcampagne van Foodmaster loopt van januari tot en met maart.